tirsdag den 17. juli 2018

Kundeanalyser

Kundeanalyser – et vigtigt skridt på vejen mod loyale kunder

Kundeanalyser er grundlaget for, at du kan arbejde målrettet og struktureret med at styrke dine kunders loyalitet og øge din indtjening.
En kundeanalyses vigtigste formål er at give dig viden, som du kan handle ud fra - uanset om fokus er at målrette dine marketingbudskaber, styrke salget eller fastholde kunderne.
Kundeanalysen skal give dig svar på, hvordan du skal planlægge og prioritere dine indsatser for at nå dine mål. Den skal sikre et solidt grundlag for dine fremtidige beslutninger i forhold til kunderne.

Det vigtigste arbejde er før og efter kundeanalysen

Størstedelen af et samarbejde med Loyalty Group foregår derfor typisk i tiden før og efter selve kundeanalysen.
Inden du går i gang, hjælper vi med at definere rammer, form og mål for kundeanalysen for at sikre dig det optimale udbytte. Du får blandt andet svar på:
  • hvilke af dine kunder du skal sikre viden om
  • hvilken type af viden du skal have om dine kunder
  • hvordan du skal indsamle viden om dine kunder
  • hvornår du skal indsamle viden om dine kunder
  • hvordan du skal anvende viden til at nå dine mål.
Efter kundeanalysen hjælper vi dig med at tolke den indsamlede kundeviden og omsætte den til konkrete indsatser over for kunderne i virksomhedens forskellige funktioner.
Kundeanalysen får først værdi, når resultaterne kommer ud at leve og skabe forandringer hos de medarbejdere, der møder kunderne i hverdagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kundeloyalitet som fælles mål

Kundeloyalitet som fælles mål Foredraget "Kundeloyalitet som fælles mål" udfordrer den ofte manglende forståelse og koordinerin...