tirsdag den 17. juli 2018

Styrk kundeloyaliteten

Styrk kundeloyaliteten på basis af viden

Customer Study er Loyalty Groups helhedsorienterede løsning til at analysere og udvikle kundeloyalitet og -tilfredshed.

Customer Study giver dig detaljeret viden om dine kunders oplevelser, tilfredshed og loyalitet. Viden som giver dig mulighed for at arbejde målrettet på at:
  • reducere kundeafgangen markant
  • skabe mersalg til dine eksisterende kunder
  • tiltrække nye kunder med stor lønsomhed.

Kundeloyalitet er nøglen til øget vækst

Alt for mange traditionelle kundeanalyser fokuserer kun på at afdække kundernes tilfredshed, selvom nøglen til fremtidig vækst ligger i kundeloyaliteten.
Loyale kunder bliver hos dig i længere i tid, køber langt mere hos dig og er med til at tiltrække nye lønsomme kunder, fordi de kan se en stor værdi i at samarbejde med din virksomhed.
Customer Study giver overblik over den enkelte kundes loyalitet samt årsagerne bag, så du kan sætte ind med en målrettet indsats for at fastholde, udvikle eller afvikle kunden. 

Kom sikkert fra kundeanalyse til kundeloyalitet

Customer Study bliver skræddersyet til din virksomheds behov, men med mere end 20 års erfaring med kundeloyalitet har vi en klar holdning til, hvordan du opnår størst muligt udbytte.
En kundeanalyse skaber først værdi, når den bliver omsat til konkrete og værdsatte indsatser over for kunderne. Vi anbefaler derfor, at arbejdet med Customer Study omfatter:
  • Foranalyse: Afdækker kontaktpunkterne med kunderne, behovet for viden i organisationen og det økonomiske potentiale i en øget kundeloyalitet
  • Loyalitetssegmentering: Klassificerer kunderne i loyalitetssegmenter på basis af anerkendte modeller, som f.eks. NPS eller Loyalitetsmatricen
  • Årsagsforklaring: Forklarer årsagerne til den enkelte kundes loyalitetsstatus og identificerer relevante indsatsområder
  • Forretningsmæssig tolkning: Omfatter tolkning af resultaterne samt konkrete prioriteringer og anbefalinger til indsatser, der kan øge kundeloyaliteten
  • Motivationsworkshop: Involverer medarbejderne og sikrer deres forståelse og motivation i arbejdet med at skabe loyale kunder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kundeloyalitet som fælles mål

Kundeloyalitet som fælles mål Foredraget "Kundeloyalitet som fælles mål" udfordrer den ofte manglende forståelse og koordinerin...